2 aug 2023

Seminar - Export of Nordic Music by Women Composers

Den svenske forening Kvast (Kvinnlig Anhopning av Svenska Tonsättare) arbejder på at skabe en ny database over musik af kvindelige komponister inden for genren vestlig kunstmusik.

Det er tanken, at databasen skal drives af parter i alle de nordiske lande, markedsføres internationalt og være let tilgængelig for hele verdens kunstmusikliv med henblik på at finde repertoire af kvindelige komponister fra de nordiske lande. Målet er også at gøre spilbare noder tilgængelige.

Den nordiske repertoirebank skal fungere som et redskab til et mere ligeværdigt repertoire på den klassiske musikscene. Læs mere om repertoirebanken

MEN hvad skal databasen hedde og hvordan øges andelen af historisk musik?
Hvordan gjorde Levande Musikarv i Sverige, da de fandt uudgivet ældre musik? Savo Music Society leverer succes efter succes og digitaliserer ældre musik – hvordan fungerer det?

Under overskriften Export of Nordic Music by Women Composers, inviterer KVAST til to online seminarer den 7. og 8. September, begge dage fra 9.30-12.30, og alle med enhver form for viden, erfaring og perspektiv på ovenstående er velkomne til at deltage og komme med input.

Se program samt info om tilmelding til seminaret her