Make Sound

- a residency for new sound based art

Inter Arts Center (IAC) i Malmö og Dansk Komponistforening udbyder i samarbejde residency-programmet Make Sound på IAC for danske kunstnere, der arbejder med eksperimenterende musik og lydkunst.

Der er tale om et åbent residency, hvor kunstnere kan udvikle egne projekter med lyd som omdrejningspunkt og med udgangspunkt i de unikke faciliteter, som IAC stiller til rådighed.

Udover adgang til faciliteter og teknisk assistance, inkluderer et residency rejsestøtte, logi i Malmø og et anslået produktionsbudget i forhold til behov og længde af ophold.

Om IAC

Inter Arts Center er placeret på tredje og fjerde sal i den gamle Mazetti chokoladefabrik i Malmø. Centeret råder over i alt 1400 m2 med en række rum for kunstnerisk arbejde og fordybelse, samt større rum til offentlige arrangementer såsom koncerter, seminarer, foredrag, screeninger, udstillinger og teaterforestillinger.

IAC bestræber sig på at levere de bedste tekniske ressourcer til eksperimentelt arbejde inden for musik, teater og kunst. Dette omfatter en bred vifte af audiovisuelt udstyr og faciliteter såsom mikrofoner, PA-systemer, kameraer, lys, projektorer samt teknisk bistand.

Hvem kan søge?

Komponister og lydkunstnere som er bosiddende i Danmark eller har en stærk tilknytning til den danske musikscene kan søge om et kortere (2-4 uger) eller længere (5-8 uger) ophold på IAC.

Læs mere om ansøgningsprocedure