24 sep 2018

Make Sound

- a residency for new sound based art

Inter Arts Center (IAC) i Malmö og Dansk Komponistforening udbyder i samarbejde residency-programmet Make Sound på IAC for danske kunstnere, der arbejder med eksperimenterende musik og/eller lydbaseret kunst. Der er tale om et åbent residency, hvor du kan udvikle egne projekter med lyd som omdrejningspunkt og med udgangspunkt i de unikke faciliteter, som IAC stiller til rådighed.

Det er muligt at søge om et residency på 2 til 5 uger, og der er to årlige ansøgningsfrister i april og oktober. Som artist in residence bliver du en integreret del af et exceptionelt kunstnerisk miljø, og du får adgang til en bred vifte af tekniske faciliteter, lydstudier og projektrum på IAC, såvel som teknisk assistance.

Et residency inkluderer et fast rejselegat på DKK 5.000 og et ugentligt arbejdslegat på DKK 5.000 til dækning af eventuelle produktionsomkostninger eller som kunstnerløn.
Læs mere om hvordan du ansøger

Mother of pearl

Performance duoen Barbara & Marie-Louise arbejder i øjeblikket på IAC med at forberede premieren på deres performance koncert “Mother of Pearl”.

På IAC har de fundet faciliteterne til at arbejde med lys, lyd og rum, hvilket har været nødvendigt for at kunne arbejde med deres scenografi - en skulptur bestående af messingplader, der agerer som et gigantisk musikinstrument.

Til koncerten inviteres publikum til at bevæge sig rundt om skulpturen under koncerten, og opleve hvordan lydlandskabet forandres.