23 maj 2017

• Bliv opdateret
  • Diskutér og bliv klogere
  • Tag med på lydvandring
  • Hjælp os med at forbedre mulighederne for lydkunsten i små og store institutioner og i det offentlige rum

Dansk Komponistforening og SNYK inviterer til en dag i lydkunstens tegn mandag den 12. juni i Aarhus - med inspirerende oplæg fra både kunstnerens, kuratorens, festivallederen og politikerens perspektiv. Hertil kommer spændende diskussioner med fagfæller samt en lydvandring med lydkunstner Andres Bosshard, der er aktuel med lydkunstinstallationen ’Sonic Ark’ under Aarhus 2017. Det er gratis at deltage (tilmelding nødvendig).

Vi stiller bl.a. spørgsmålene:

• Hvilke udfordringer og muligheder opstår, når vi iværksætter, kuraterer og realiserer lydkunstneriske projekter i hhv. kulturinstitutionen og det offentlige rum?
  • Hvad gør lydkunsten ved museumsrummet og ved vores færden i det offentlige rum?
  • Hvad skal der til for at få sit lydværk på museum og for at få opført et lydværk i det offentlige rum?

OPLÆGSHOLDERE

Georg Weckwerth, kunstner, kurator og kunstnerisk leder af Tonspur - et udendørs udstillingssted for lydkunst midt i Wien.

Andres Bosshard, lydkunstner og vinder af konkurrencen 'Lyden af Aarhus 2017' med værket 'Sonic Ark'.

Pernille Taagaard Dinesen, museumsinspektør, mag. Art. Har senest kurateret soloudstillingen 'Alt & Intet' af Jacob Kirkegaard på Aros i Aarhus.

Anna-Karin Ericson, projektchef Stockholm konst / Kulturförvaltningen i Stockholm.